خواص آرگان

چهارشنبه 16 مرداد 1398
15:27
ادمین

استفاده از پرس سرد از میوه درخت آرگان مراکشی (Argania spinosa) بدست می آید که بسیار مغذی است. درون آن دانه ای است که روغن آرگان از آن تولید می شود. برای قرن ها، که قدمت آن حداقل به ۶۰۰ سال قبل از میلاد می رسد، اهالی فنیقه از این روغن برای درمان و افزایش زیبایی استفاده میکردند.

بومیان جنگل آرگان مراکش، دانه ها را برای استخراج روغن گرانبهای آن می فشردند و به عنوان یک مکمل غذایی برای بهبود زخم، و تغذیه پوست و مو استفاده می کردند. آن چیزی که این روغن را سودمند می سازد، این است که غنی از ویتامین های A، C و E و همچنین آنتی اکسیدان ها، لینولئیک اسید و اسیدهای چرب امگا ۶ است. هنگامی که به صورت خارجی استعمال شود، می تواند به افزایش تولید سلول کمک کند، که منجر به پوست و موی سالم تر می شود. به همین دلیل است که شما ممکن است متوجه آن شده یاشید که در میان لیست مواد تشکیل دهنده بسیاری از محصولات زیبایی با کیفیت، روغن آرگان اغلب گنجانده شده است.

روغن آرگان می تواند در هر دو لوازم آرایشی و آشپزی برای بهبود همه چیز از ظاهر پوست تا سلامت قلب استفاده شود.

۱- درمان آکنه

تری ترپنوئیدها به طور طبیعی در روغن آرگان یافت می شوند و مزایای سلامتی شگفت انگیزی برای پوست ارائه می کنند، از جمله درمان آکنه ملایم و بهبود زخم های مرتبط با آکنه. همچنین در مطالعات اثبات شده که موجب کاهش سطح چربی پوست در افراد دارای پوست چرب، کاهش چربی و بهبود ظاهر کلی می شود.

همان طور که روغن آرگان حاوی مقدار بالایی لینولئیک اسید است، به کاهش التهاب ناشی از آکنه کمک می کند و به درمان سلول های پوستی آسیب دیده کمک می کند. اگر از آکنه رنج می برید، می توانید از آن به عنوان بخشی از دستورالعمل استفاده از تونر استفاده کنید. این روغن کمک می کند تا به پوست شما درخشش دهد و با جوش ها مبارزه کند. ساده است، در یک لیوان آب جوش یک کیسه چای سبز بیاندازید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. کیسه چای را بردارید و اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد. ۲ تا ۴ قطره روغن آرگان و یک قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید. از آن برای بعد از پاکسازی و قبل از مرطوب سازی استفاده می کنید.

برای ناحیه های سرسخت، چند قطره روغن آرگان را روی کف دست خود بریزید و به آرامی آن را روی پوست بمالید.


[ بازدید : 53 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به عطاری نسیم است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]