خواص روغن مار برای مو

دوشنبه 25 شهريور 1398
14:31
ادمین

روغن مار از چربی مار آبی چینی به دست می‌آید اگرچه روغن‌های مار دیگری که از مار بوآ، مار دریایی و گونه‌های دیگر به دست می‌آیند نیز وجود دارد. این چربی، فرآوری شده و به یک روغن غلیظ تبدیل می‌شود که دارای سطح بالایی از یک اسید چرب امگا ۳ به نام ایکوزا پنتانوئیک اسید (EPA) است که خواصی برای سلامتی انسان دارد. عبارت « روغن مار» قرن‌ها برای توصیف درمان‌های پزشکی جعلی به کار می‌رفته است و با ارزش درمانی تقلبی ارتباط داشته است. در گذشته، این عبارت، واقعی بوده است. روغن مار خواص مشخصی برای سلامتی دارد – البته در صورتی که شما محصول مجازی را مصرف کنید که واقعا از مار گرفته شده باشد. اسید چرب موجود در روغن مار واقعی را می‌توان به صورت موضعی برای درمان برخی مشکلات به کار برد و باید آن را جدا از نوع تقلبی که تاریخچه منفی دارد نظر گرفت.

Image result for ‫روغن مار‬‎

خواص روغن مار برای مو

۱. راهی برای داشتن موی سالم

روغن مار نه تنها برای پوست بلکه برای مو نیز مفید است. اسیدهای چرب امگا۳ موجود در روغن مار برای جلوگیری از ریزش مو و تامین مواد مغذی برای پوست سر – از طریق افزایش سلامت فولیکول‌های مو – موثر است. بنابراین می‌توان از مشکلاتی مانند ریزش مو، شوره و بی‌طراوتی مو جلوگیری کرد.


۲. مو را مرطوب می‌کند

روغن دوست خوبی برای زیبایی طبیعی مو به حساب می‌آید. بنابراین، باور بر این است که استفاده از روغن مار در مرطوب ساختن مو موثر است. آيا موی مستحکم طبیعی با موهای مرطوب ارتباط ندارد؟ چرا دارد؛ پس، شما می‌توانید روغن مار را روی موهای‌تان بمالید. به علاوه، روغن‌های طبیعی بسیار دیگری نیز وجود دارد که برای سلامت طبیعی موهای شما خوبند مانند روغن آرگان و روغن درخت چای.


۳. از شکستگی مو جلوگیری می‌کند

چنین شایع شده است که شکستگی مو اساسا به خاطر خشک شدن بیش از حد مو اتفاق می‌افتد. حتی در نوع موی خشک نیز می‌توان از این مشکل پیشگیری کرد اگر از کارهای آرایشی، رنگ کردن مو و … بیش از حد خودداری کنیم و در عوض به طور منظم برنامه‌ای برای ترمیم مو داشته باشیم. یکی از درمان‌های ساده برای اجتناب از شکنندگی مو به خاطر خشکی استفاده از روغن مار است.

۴. به درخشندگی مو کمک می‌کند

موی درخشان طبیعی حاکی از داشتن موهایی سالم است. استفاده از روغن مار برای موهای‌تان می‌تواند درخشندگی طبیعی را به موها باز گرداند. توانی اسیدهای چرب در شکل دهی سپری اطراف مو آن را قادر می‌سازند که درخشندگی طبیعی خود را حفظ کند.


۵. سلامت پوست سر را بهبود می‌بخشد

درمان مو برای داشتن موهایی سالم را نه تنها روی خود موهای‌مان بلکه روی پوست سرمان نیز می‌توانیم اعمال کنیم. پوست سر سالم برای تقویت سلامت مو حائز اهمیت است. فقط کافی است مقدار کمی روغن مار را روی پوست سر خود بمالید تا مرطوب و سالم شود. بیش از اندازه روغن مصرف نکنید چون ممکن است موهای‌تان چرب شوند.


۶. از در هم تنیدگی موها جلوگیری می‌کند

علاوه بر دلیل سلامتی، آدم‌ها از روغن مو برای جلوگیری از در هم تنیدیگی آن‌ نیز استفاده می‌کنند. روغن مار می‌تواند در امتداد طول مو یک پوشش تشکیل بدهد و باعث نرمی و انعطاف پذیری آن شود. این پوشش همچنین از موهای شما در برابر مواد شیمیایی مضر و تابش نور آفتاب محافظت خواهد کرد. بنابراین، می‌تواند موهای شما را بدون وزوزی شدن مرطوب سازد. چه راهکار زیرکانه‌ای برای داشتن موهایی نرم و انعطاف پذیر!


۷. به رشد مو کمک می‌کند

علاوه بر جلوگیری از مشکل ریزش مو، استفاده از روغن مار می‌تواند به رشد موها نیز کمک زیادی بکند. این روغن رشد مو را تحریک و آن را تقویت می‌کند. به این روش، شما می‌توانید از دست مشکل ریزش مو موقتا خلاص شوید و موهایی سالم و طبیعی داشته باشید.



[ بازدید : 57 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به عطاری نسیم است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]